Dzisiaj DZIEŃ CZEKOLADY 🙂

Uczczę to święto jedną kostką gorzkiej czekolady, o której zdrowotnych właściwościach nikogo nie trzeba przekonywać. No dobrze, przyznam się. Na jednej kostce się nie skończy… Czyż po jednej kostce nie nabiorę tylko ochoty na więcej?
A co na temat czekolady mówią „najnowsze badania amerykańskich naukowców”?

Naukowcy z Cornell University sprawdzili, czy mniejsze porcje przekąsek wpływają tak samo na odczucie głodu jak większe. Badanych podzielono na dwie grupy, którym podano różne porcje przekąsek. Pierwsza zjadła 100 g czekolady, 200 g szarlotki i 80 g czipsów. Druga dostała odpowiednio – 10 g, 40 g i 10 g. Obie grupy zapytano o poziom głodu i ochoty na jedzenie przed podaniem „smakołyków”, chwilę po i po 15 minutach.
Co się okazało?
Mniejsze porcje dawały takie same odczucia, co większe. Osoby, które zjadły większe porcje (o 77% więcej jedzenia i 103 kcal więcej) nie czuły się bardziej syte od tych, którzy zjedli mniej.

Z przyjemnością wzięłabym udział w tym eksperymencie!

Cały artykuł możesz przeczytać TUTAJ

One thought to “Czekolada, czyli ile zjeść, aby się najeść”

  • Ola

    Czyli czekolada wcale nie jest nam aż tak potrzebna do szczęścia 😉

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *