Placki z kaszy jaglanej na słodko

Od pewnego czasu codziennie na moim stole gości kasza jaglana. Dawniej nazywana była krupami lub jagłami:) O jej właściwościach nie raz już pisano. Jest lekkostrawna, a jednocześnie bardzo odżywcza. Odkwasza i oczyszcza organizm, ma wiele cennych składników – witaminy z grupy B, krzemionkę (na włosy, skórę i paznokcie, zapobiega także odwapnieniu kości), lecytynę i witaminę E (na pamięć i koncentrację), przeciwutleniacze (chroniące przed szkodliwym działaniem wolnych rodników) oraz minerały, takie jak magnez, wapń, potas, żelazo… Ponadto ma działanie przeciwzapalne i oczyszcza organizm z nadmiaru śluzu, dlatego polecana jest w przeziębieniu i kaszlu. Długo by wymieniać wszystkie zalety kaszy jaglanej. Dla mnie jej niezwykłość polega na tym, że w kuchni można ją wykorzystać prawie do wszystkiego. Pasuje do zup, mięsa i sosów. Idealnie komponuje się z owocami, można zrobić z niej placki a nawet tort. Słodkie wersje kaszy jaglanej są idealne dla dzieci. Kleik z kaszy jaglanej można wprowadzać do diety niemowląt jako jeden z pierwszych produktów zbożowych. Mi chyba najbardziej smakuje na słodko z owocami.

Dzisiaj inna propozycja – placuszki z kaszy jaglanej bez mąki, mleka i cukru.

Aby zrobić placuszki wzięłam:

7 łyżek kaszy jaglanej
3 łyżki skrobi ziemniaczanej
1 jajko
jabłko
wodę
kardamon

Kaszę jaglaną ugotowałam na sypko. Następnie wszystko zmiksowałam blenderem, usmażyłam i już. Zamiast wody można dodać mleko, wtedy placki będą bardziej puszyste. Obowiązkowo z owocami. Ja postawiłam na jabłka.

Cudem zostało kilka na jutro.

 

2 Replies to “Placki z kaszy jaglanej na słodko”

  1. Witam, mogłabym prosić o odpowiedź ile tej wody lub mleka, choć tak mniej więcej 😉
    Pozdrawiam,

    1. Różnie, co zależy od tego, ile wody wchłonie kasza. Zwykle dodaję około pół szklanki i sprawdzam, czy masa łatwo spływa z łyżki. Pierwszy placek prawdę Ci powie 😉 Smacznego 🙂

Dodaj komentarz