Nazywam się Dorota Wójcik, jestem psychologiem, specjalistą psychodietetyki i farmaceutką.


Zajmuję się doradztwem żywieniowym, pomagam innym skutecznie schudnąć oraz polubić zdrowe odżywianie i siebie. W swojej pracy łączę wiedzę z obszaru dietetyki, medycyny i psychologii, aby pomagać i wspierać w procesie zmiany w różnych aspektach życia, nie tylko tych ściśle związanych z odżywianiem.

Stworzyłam Pracownię Zdrowego Stylu z myślą o pomocy innym w dokonywaniu pozytywnych zmian, aby mogli żyć zdrowo i w zgodzie ze sobą.

 

 

                                                          

 

W gabinecie pracuję nad skutecznym i trwałym odchudzaniem na każdym etapie zmiany – planowania, wdrażania działań oraz w trudnych okresach i kryzysach. Przekonuję, że nie musisz być na wiecznej diecie, aby chudnąć, a jedzenie może być przyjemnością.

Na blogu dzielę się swoją wiedzą, przemyśleniami i obserwacjami. Oprócz wiedzy, znajdziesz konkretne porady dotyczące odżywiania, dbania o swoje zdrowie i rozwój. Otrzymasz także dużą dawkę inspiracji i motywacji. Chcę pokazać Ci inny sposób myślenia o zdrowym stylu życia.

 

Jedzenie jest dla mnie przyjemnością.

Lubię jeść. Zamiłowanie do jedzenia wcale nie kłóci się ze zdrowym żywieniem. Jedzenie nie powinno być naszym wrogiem, ale sprzymierzeńcem – ono buduje, odżywia i daje energię do działania. Na co dzień staram się czerpać przyjemność z jedzenia bez wyrzutów sumienia.

Nie wierzę w diety-cud.

Dieta, nawet ta skrojona na miarę, jest tylko chwilową zmianą, która prędzej czy później kończy się powrotem do starych nawyków. Tylko zmiana nawyków żywieniowych przynosi trwałe efekty w odchudzaniu, poprawę zdrowia i samopoczucia. I będę o tym mówić i pisać tak długo, jak restrykcyjne diety będą cieszyć się powodzeniem, a ludzie będą wierzyć w diety-cud.

Uważam, że każda zmiana zaczyna się w głowie.

Nastawienie, myślenie o sobie, a także emocje, myli i potrzeby wpływają na to, co i jak jemy. Bez zmiany myślenia, odchudzanie nie może się udać. Złe nawyki to tylko wierzchołek góry lodowej. Czasem trzeba zajrzeć głębiej, aby dostrzec, co leży u podstaw niepowodzeń w odchudzaniu, co nakłania nas do sięgania po słodycze lub obniża motywację. Dzięki wiedzy, możemy to zmienić.

Wierzę, że małe zmiany składają się na wielkie sukcesy.

Metoda małych kroków, którą stosuję, jest całkowicie inna niż tradycyjne odchudzanie i popularne diety. One nakłaniają do zmiany w zbyt wielu obszarach, co wprowadza nas w stres. Nie namawiam do rewolucji ani w kuchni, ani w życiu. Ogrom ograniczeń i nakazów jest bardzo frustrujący i obciążający. Stopniowa zmiana jest łatwiejsza do zrealizowania niż rozbudowany plan zakładający, że wszystko musi się udać. Małe kroki zwiększają poczucie własnej skuteczności i wiarę we własne możliwości, dzięki czemu łatwiej jest realizować kolejne, większe cele.

Moim celem jest, aby osoby z którymi spotykam się w gabinecie, przestały kojarzyć odchudzanie z nieprzyjemnym przymusem bycia na diecie,
aby polubiły zdrowe odżywianie i siebie.
Aby zdrowy styl życia był przejawem troski, a nie uciążliwym obowiązkiem.
Kwalifikacje:

Ukończyłam z wyróżnieniem psychologię i psychodietetykę na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu.
Odbyłam staż zawodowy w Instytucie Psychodietetyki.
Tytuł magistra farmacji zdobyłam na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu.

Uczestniczyłam w wielu kursach i szkoleniach, m.in.:
Aspekty fizjologiczne i biochemiczne wpływające na masę ciała. Biochemiczne aspekty braku odpowiedzi na dietę redukcyjną u pacjentów z nadwagą
Zdrowy styl życia w kontekście psychodietetyki cz. I i II
Jak mogę pomóc otyłemu dziecku?
Czy rodzina może pomóc w zmianie zachowania?
Planowanie jadłospisu i suplementacja w sportach siłowych
Żywienie osób o zwiększonej aktywności fizycznej

 

Zapraszam Cię do czytania mojego bloga. Być może zainteresuje Cię, że:

Jeżeli chcesz kontrolować wagę, nigdy nie przechodź na dietę
Czekolada nie tuczy