10 kroków w kierunku zmiany nawyków żywieniowych

Zobacz też ...

2 odpowiedzi

  1. Magda pisze:

    Dzisiaj natknęłam się na Facebooku na ‚jadłospis na jutro’ na fanpage’u znanej ‚motywatorki’ fitness Ewy.. I tak sobie pomyślałam, że ja zawsze wstaję rano, musli z mlekiem zrobię na śniadanie, drugie śniadanie do torebki i szybko na uczelnię, a ona pisze, żeby na śniadanie gotować jaglankę, na drugie śniadanie robić koktajl, na obiad pieczony indyk, soki wyciskane, granaty, migdały, dziki ryż, mango.. I niech taka studentka jak ja, która sama się utrzymuje, która spędza na uczelni czasem nawet 10godzin dziennie i pracuje, spróbuje sobie zrobić taką dietę. Nie wyobrażam sobie takiej rewolucji z dnia na dzień.
    Wydaje mi się właśnie, że lepiej iść drogą, opisaną tutaj, małymi kroczkami. Łatwiej jest mi kupić kilka warzyw, jogurt, dodatki i zrobić sobie zdrową, pożywną sałatkę na uczelnię, nie mam czasu piec indyka z dzikim ryżem na obiad,wyciskać owoce, gdy wychodzę z domu o 7, a wracam o 19 praktycznie przez cały tydzień. Nie mówiąc już o kosztach.

    • Dorota Dorota pisze:

      Stąd bierze się przekonanie, że aby odżywiać się zdrowo, trzeba mieć dużo pieniędzy i czasu, a to nie jest do końca prawda. Nie trzeba jeść granatów i mango, ponieważ nasze sezonowe warzywa i owoce także są wartościowe, poza tym sporo tańsze. Niestety przygotowanie jedzenia zajmuje trochę czasu, ale można wypracować swoje metody, które to ułatwią. Posiłki też nie muszą być idealne – jeżeli są własne, a nie narzucone, to chętniej będziemy po nie sięgać. Stosując metodę „małych kroków”, są większe szanse, że wyrobimy sobie zdrowe nawyki, a nie będzie to kolejny zryw i krótkotrwała akcja.
      PS Indyka z ryżem możesz wziąć na uczelnię w formie sałatki ;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>